Pagina's

18 december 2013

Een gezellige namiddag

Enkele weken geleden hielden we een namiddagje juweeltjes maken met een paar vriendinnen, tussen het tetteren door vonden we toch wat tijd om iets te maken. Het was niet alleen supergezellig, maar ook productief!
Een van de dames heeft ook een blog: Loesje Luz en wilde graag leren juweeltjes maken, ze had al één workshop gevolgd en dat was haar heel erg bevallen. Niet dat ik een professional ben, maar heb haar toch een paar kneepjes kunnen bijleren!

Ze maakte een mooie ketting, die kan je bewonderen op haar blog en intussen maakte ik ook een ketting voor haar die je hieronder kan zien op de foto's. Het is een bolletje van zilverdraad aan een zilveren ketting. Zowel de ketting, slotjes, ... hebben we zelf gemaakt en/of bevestigd. Die bolletjes kan je kopen of zelf maken (mits veel geduld) van fijne staal- of zilverdraad.

Ik maakte eerder die week twee ringen. Het was eigenlijk bedoeld als een experiment, ik dacht dat het wel mogelijk moest zijn om juweeltjes te maken van schrinkelpapier (shrinkle paper), dus ik wou het proberen. Schrinkelpapier (ik gebruikte het merk Krimpie) is papier waar je op kan tekenen met potlood of (permanent)stift. Nadien knip je het uit en stop je het enkele seconden in de oven. Je afbeelding zal 3x kleiner worden en 9x dikker. Heel leuk om bijvoorbeeld een sleutelhanger van te maken. (Tip: vergeet niet om op voorhand een gaatje te perforeren om frustraties te vermijden!) Ik wou het proberen met een snorretje en een strik...geslaagd! Olé olé! Ik heb ze dan maar bevestigd aan een verstelbare ring...alvast twee kleine geschenkjes voor onder de kerstboom! Wie worden de gelukkigen? :)

Hieronder de foto's!

Tot snel, want het is bijna kerstvakantie, eindelijk wat meer tijd om met mijn machine te experimenteren en enkele nieuwe ideetjes uit te werken! En ohja, om eindelijk de kerstkaarten te maken...oeps!

NiNi

 Een korte zilveren ketting met een bolletje.
 De ketting voor Vanessa!
 Met dank aan Sara voor de morele steun en het aanreiken van de materialen! ;)
 Een strikjesring, gemaakt uit krimppapier.
 De strikjesring.
De moustache, gemaakt uit krimppapier.

1 opmerking:

Laat gerust een reactie na...